اگر به این صفحه وارد شده اید، احتمالاً می دانید که مخفف SEO چیست (اگر اینطور نیست نگران نباشید، مطمئناً در زیر خواهید یافت). با این حال، زبان فنی زیادی وجود دارد که ممکن است با آنها آشنا نباشید، که می تواند در درک بهینه سازی موتور جستجو مفید باشد. چه در این زمینه تازه کار باشید و چه سعی می کنید مهارت های خود را تقویت کنید، تسلط بر این شرایط سئو ضروری برای موفقیت وب سایت شما بسیار مهم است. نگران نباشید، زیرا پس از خواندن این فرهنگ لغت SEO از سئو سایت در مشهد به اندازه خود سئو عاقل خواهید بود.
توجه: کلماتی که در متن پررنگ هستند به این معنی است که در جای دیگری از واژه نامه تعریف شده اند.
بدون هیچ مقدمه ای، اجازه دهید واژه نامه نهایی سئو را به شما ارائه دهیم که حاوی عباراتی است که باید بدانید:
واژه نامه نهایی SEO
صفحات موبایل تسریع شده
AMP (برای بچههای باحال) مکانیسمی است که به لطف HTML «سبکتر»، به صفحات وبلاگ شما اجازه میدهد تا با کلیک روی نتایج جستجوی Google، بسیار سریع در دستگاههای تلفن همراه بارگیری شوند. پیاده سازی AMP در وبلاگ شما بهترین روش سئو است و اگر وبلاگی در Wix دارید در واقع انجام آن بسیار آسان است. ببینید چگونه این کار در اینجا انجام می شود.
کلمات پیشنهادی
Adwords یک سرویس تبلیغات آنلاین است که توسط گوگل توسعه یافته است. این امکان را به هر کسی میدهد تا با پیشنهاد دادن برای کلمات کلیدی خاص، تبلیغات پولی را در نتایج جستجوی Google قرار دهد. همچنین شامل یک ابزار مفید به نام Keyword Planner است که به شما امکان می دهد با کشف میانگین جستجوی ماهانه کلمات کلیدی محبوبیت آنها را درک کنید.
الگوریتم
اساساً، یک الگوریتم مجموعه خاصی از قوانین است که به منظور حل مسائل به صورت خودکار تعریف شده است. موتورهای جستجو از الگوریتم هایی برای کشف صفحات در وب استفاده می کنند و آنها را به مناسب ترین روش برای جستجوگران رتبه بندی می کنند. مشخص است که الگوریتم گوگل شامل بیش از 200 سیگنال یا “قانون” است که هنگام تصمیم گیری درباره سرنوشت یک صفحه وب در نتایج جستجو (مانند عنوان SEO، بک لینک ها به وب سایت شما و موارد دیگر) در نظر گرفته می شود.
متن جایگزین
مختصر متن جایگزین متن جایگزین یک عنصر متنی است که اطلاعات مربوط به تصاویر شما را در اختیار موتورهای جستجو قرار می دهد. گوگل و سایر موتورهای جستجو نمی توانند مانند ما تصاویر را ببینند، به همین دلیل است که لازم است متنی اضافه شود تا به آنها کمک کند تا متوجه شوند چه چیزی روی عکس ها، نمودارها و سایر عکس ها وجود دارد. در نتیجه، افزودن متن جایگزین این امکان را فراهم میکند که تصاویر شما در جستجوی تصاویر گوگل پیدا شوند – که میتواند به ترافیک بیشتر به وبسایت شما کمک کند. اگر می خواهید یک حرفه ای متن جایگزین باشید، حتما این راهنما را بررسی کنید.
متن لنگر
Anchor text متن قابل کلیکی است که برای پیوند به یک صفحه دیگر، در وب سایت شما یا یک آدرس وب خارجی استفاده می شود. بیشتر اوقات، متن لنگر آبی و زیرخط دار به نظر می رسد.
بک لینک ها
بک لینک ها (همچنین به عنوان لینک های ورودی، لینک های ورودی و لینک های درونی شناخته می شوند) لینک هایی هستند که از سایر وب سایت ها به سمت وب سایت شما اشاره می کنند. بک لینک ها مانند رای اعتماد هستند. هرچه آرای بیشتری داشته باشید – از وب سایت های با کیفیت – سایت شما در موتورهای جستجو بهتر به نظر می رسد. یک راه هوشمندانه برای شروع جمع آوری بک لینک، استفاده از این تکنیک های توسعه است.
تکنیک کلاه سیاه
در سئو، تکنیک کلاه سیاه شامل هر روشی برای بهبود رتبه شما است که با دستورالعمل های موتورهای جستجو همسو نیست. اینها ممکن است شامل پر کردن کلمات کلیدی، طرح های پیوند و موارد دیگر باشد.
وبلاگ
یک وبلاگ می تواند یک وب سایت کامل یا بخشی از یک وب سایت باشد که در آن مقالات به طور منظم در یک موضوع یا موضوع خاص منتشر می شود. معمولاً جایی است که افراد یا شرکتهای کوچک نکات و مشاهدات خود را همراه با تصاویر و پیوندهای مرتبط به اشتراک میگذارند. ایجاد یک وبلاگ رایگان یک راه عالی برای انتشار مداوم محتوا به منظور جستجوی بیشتر توسط موتورهای جستجو و تازه ماندن به عنوان یک دیزی سئو است.
نرخ پرش
میزان بازدیدکنندگانی که وارد وبسایت شما میشوند و پس از مشاهده تنها یک صفحه، انتخاب میکنند که از آن خارج شوند و از آن خارج شوند. نرخ پرش بالا تأثیر منفی بر سئوی شما خواهد داشت.
ربات
ربات یا ربات هر نوع برنامه برنامه ریزی شده ای است که قادر به اجرای وظایف خودکار است. ربات های موتورهای جستجو (همچنین به عنوان عنکبوت ها یا خزنده ها نیز شناخته می شوند، به عنوان مثال، Googlebot) وظیفه جست و جوی وب و اسکن صفحات وب سایت ها را دارند. از آنجا به بعد، یک پایگاه داده یا فهرست عظیم از تمام سایت هایی که خزیده شده اند ایجاد می شود. سپس هنگام گردآوری نتایج موتورهای جستجو از این کاتالوگ ها استفاده می شود.
نرخ کلیک
نرخ کلیک (CTR) تعداد کلیک ها تقسیم بر تعداد نمایش ها است. معمولاً هنگام صحبت در مورد تعداد کلیکهایی که یک صفحه بر روی برداشتهایی که همان صفحه در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) دریافت میکند، در سئو به آن اشاره میشود. برای مثال، اگر آخرین مقاله وبلاگ شما 1200 بار در گوگل ظاهر شد و 40 بار کلیک شد، CTR آن 40/1200 = 0.03 است، یعنی 3%.
محتوا
در سئو، محتوا به هر نوع اطلاعات معناداری که در وب سایت شما نمایش داده می شود اشاره دارد.
این می تواند کپی، تصاویر، فیلم ها، اینفوگرافیک ها و غیره باشد. محتوای با کیفیت بالا یکی از عوامل اصلی است که بر رتبه شما تأثیر مثبت می گذارد. برای ارزیابی کیفیت، موتورهای جستجو به معیارهای خاصی توجه می کنند.
برای کسب رتبه خوب، محتوای شما باید این باشد:
- آموزنده و مفید برای خواننده
- منحصربهفرد (به این معنی که کپی کردن متن از یک سایت دیگر خیر است)
- تازه (یعنی جدید یا مرتباً به روز شده)
این را بررسی کنید تا ایده های دقیق تری برای محتوای وب سایت یا وبلاگ خود به دست آورید.
تبدیل
هنگامی که به وب سایت خود مراجعه می کنید، تبدیل به این معنی است که هدف تعریف شده یک وب سایت توسط بازدید کننده انجام می شود. هدف را می توان اینگونه تعریف کرد: خرید انجام شده، ایمیل درخواستی ارسال شده، اشتراک لیست ایمیل و غیره. تبدیل هدف نهایی در پشت استراتژی سئو است. هرچه بهینه سازی سئو سایت شما بیشتر باشد، ترافیک ارگانیک بیشتری دریافت خواهید کرد و افراد بیشتری تبدیل خواهند شد.
خزیدن
خزیدن کاری است که یک ربات موتور جستجو هنگام خواندن کد صفحه وب سایت انجام می دهد. هنگامی که یک صفحه وب خزیده می شود، اطلاعات در یک فهرست عظیم نگهداری می شود که سپس برای نمایش نتایج موتور جستجو استفاده می شود.
فهرست راهنما
دسته بندی آنلاین و فهرستی از وب سایت ها که توسط انسان ها گردآوری شده است. در سئوی محلی، دایرکتوری های آنلاین مانند Yelp، Google My Business و غیره برای تبلیغ کسب و کارها در جوامع محلی مربوطه استفاده می شود.
دامنه
دامنه وب سایت شما اساساً آدرس شما در وب است – می دانید، yoursite.com. داشتن نام دامنه مناسب می تواند تاثیر زیادی بر سئوی شما داشته باشد. در اینجا راهنمای انتخاب نام دامنه مناسب برای وب سایت شما آمده است. به یاد داشته باشید که دامنه بدون “www” است، در حالی که یک URL با “www” نوشته شده است.
Domain Authority
معیاری که توسط Moz ایجاد شده است که برای امتیاز دادن به توانایی رتبه بندی سئو وب سایت استفاده می شود. عواملی که Domain Authority را تشکیل می دهند محبوبیت، پیوندها، رتبه اعتماد و موارد دیگر است.
محتوای تکراری
محتوای یکسانی که در بیش از یک مکان در وب ظاهر می شود، که باعث می شود موتورهای جستجو فقط یکی از پیوندهای این محتوا را نشان دهند. این سوال قابل بحث است، اما برخی از کارشناسان سئو معتقدند که موتورهای جستجو می توانند وب سایت شما را به دلیل محتوای تکراری جریمه کنند، بنابراین بسیار مهم است که همه محتوا اصلی، مرتبط و با کیفیت باشد.
لینک خارجی
یک لینک از یک دامنه که به یک دامنه خارجی اشاره می کند. به عنوان مثال، هر بار که به مقاله ویکی پدیا در وب سایت خود مراجعه می کنید، یک پیوند خارجی ایجاد می کنید.
واکشی به عنوان Google
یک ویژگی در کنسول جستجوی گوگل که در آن میتوانید آنچه را که یک ربات Google واقعاً در صفحه شما میبیند یا میخزد شبیهسازی کنید. برای شناسایی اشکالات یا خطاهایی که ممکن است بر سئوی وب سایت شما تأثیر بگذارد بسیار راحت است.
قطعه ویژه
یک ویژگی SERP که در آن نتیجه در بالای صفحه در یک کادر اختصاصی ویژه که شامل متن و عناصر بصری بیشتری است نشان داده می شود. همچنین به عنوان نتیجه 0 شناخته می شود، زیرا آنها قبل از هر نتیجه ارگانیک دیگری ظاهر می شوند. این نوع از نتایج به دلیل املاک اصلی و فرمت چشم نواز، نسبت به سایرین کلیک های بیشتری دریافت می کنند.
گوگل
مثل اینکه واقعاً برای این مورد نیاز به توضیح دارید.
فعل – جستجو کردن چیزی به معنای جستجوی اطلاعات در مورد چیزی یا شخصی در اینترنت با استفاده از موتور جستجوی گوگل است.
Noun – یک شرکت فناوری چند ملیتی، متخصص در خدمات و محصولات مرتبط با اینترنت. شناخته شده ترین محصول آن جستجوی گوگل است.
تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل
نرم افزاری توسعه یافته توسط گوگل که به شما امکان می دهد انواع اطلاعات موجود در وب سایت خود را ردیابی کنید، مانند ترافیک دریافتی، منابع آن، رفتار بازدیدکنندگان، نرخ پرش آنها و موارد دیگر. همچنین به شما امکان می دهد داده های گذشته را با حال مقایسه کنید تا بتوانید رشد، نقاط قوت و ضعف وب سایت خود را ارزیابی کنید. مطمئن نیستم از کجا شروع کنم؟ خوشبختانه، ما راهنمای نحوه استفاده از Google Analytics مانند یک رئیس ایجاد کردیم.
کنسول جستجوی گوگل
Google Search Console (که قبلاً Google Webmaster Tools بود) یک سرویس رایگان است که توسط Google برای صاحبان وب سایت ارائه می شود. تأیید وب سایت شما با GSC بهترین روش SEO در نظر گرفته می شود. هنگامی که ادعای مالکیت کردید، به ابزارهای زیادی دسترسی خواهید داشت که به شما در بهینهسازی وبسایتتان کمک میکنند (گزارشهای خزیدن، امکان ارسال نقشه سایت و غیره). همچنین اطلاعات ارزشمندی مانند میزان نمایش در نتایج جستجو، میزان کلیک و موقعیت شما برای کلمات کلیدی خاص را در اختیار شما قرار می دهد.
راهنمای گوگل وبمستر
شبیه کتاب مقدس سئو. دستورالعملهای وبمستر توسط Google یک سند پشتیبانی است که در آن بهترین و همچنین اقدامات غیرقانونی برای بهینهسازی یک وبسایت بیان شده است. بیان می کند که پیروی از دستورالعمل های آنها به گوگل کمک می کند تا سایت شما را پیدا، فهرست و رتبه بندی کند.
تگ های سرفصل
تگ های عنوان (از H1 تا H6) “شرایط سئو” برای عناوین و سرفصل ها هستند. آنها برای دادن ساختار و سلسله مراتب صفحات شما عالی هستند. افزودن تگ های عنوان باعث می شود که محتوای شما به راحتی توسط بازدیدکنندگان سایت و همچنین ربات های گوگل قابل خواندن باشد – که به معنای سئوی بهتر برای وب سایت شما است.
هایپرلینک
این به تمرین بهینه سازی هر چیزی که به تصاویر، عکس ها یا انواع دیگر گرافیک شما مربوط می شود اشاره دارد. چگونه آن را بهبود بخشیم؟ متن جایگزین خود را پر کنید، عناصر متنی بیشتری را در اطراف تصاویر خود اضافه کنید، مانند زیرنویس ها، و فراموش نکنید که مطمئن شوید تصاویر شما برای بارگذاری سریع در وب سایت شما بهینه شده اند. یا فقط از گالری Wix Pro استفاده کنید.
لینک ورودی
یک لینک از یک منبع / وب سایت خارجی که به وب سایت شما هدایت می شود. مترادف با بک لینک.
فهرست مطالب
فعل – یکی از وظایف خودکار یک ربات موتور جستجو است که در آن یک کپی از صفحه یک وب سایت در یک پایگاه داده یا کتابخانه عظیم ذخیره می شود.
اسم – پایگاه داده موتور جستجو که شامل تمام URL ها و فایل های داخل آنها می شود. یک موتور جستجو ابتدا سایت شما را خزیده و سپس آن را فهرست می کند.
لینک داخلی
پیوندهایی که در همان سایت یا دامنه قرار دارند. آنها لینک هایی هستند که می توانند برای بهبود قابلیت استفاده سایت و بهبود ناوبری بین صفحات و بخش ها استفاده شوند.
برداشت ها
تعداد افرادی که یک مورد را می بینند. در سئو، برداشت ها اغلب به تعداد افرادی اشاره دارد که صفحه وب شما را در نتایج جستجو می بینند.
آب میوه
نه O.J معمولی شما نوع آبمیوه مورد بحث ما از انواع سئو است. آب سئو به توانایی رتبهبندی یا «قدرت» سئو اشاره دارد که یک صفحه وب حاوی آن است و میتواند با کمک پیوندها به وبسایتهای دیگر منتقل شود.
کلمه کلیدی
کلمات کلیدی عباراتی دو تا پنج کلمه ای هستند که مشتریان بالقوه شما هنگام جستجوی شما (یا کسب و کاری مانند شما) در موتور جستجو تایپ می کنند. اگر میخواهید ترافیک ارگانیک بیشتری را از مخاطبان با هدف خاصی دریافت کنید، انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای صفحات وب خود ضروری است. شما خوش شانس هستید زیرا ما راهنمایی در مورد چگونگی پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب برای وب سایت خود داریم.
چگالی کلمه کلیدی
درصدی که با تقسیم تعداد کلمات کلیدی ظاهر شده در یک صفحه وب بر تعداد کل کلمات صفحه محاسبه می شود. اگرچه این مفهوم گسترده است، اما معیار دقیقی برای تعریف کیفیت یا منحصر به فرد بودن یک قطعه محتوا نیست. این بدان معناست که برای کلمات کلیدی نیز باید کیفیت را به جای کمیت هدف قرار دهید.
پر کردن کلمه کلیدی
نه آن چیزی که یک سئو برای شام شکرگزاری دارد، اما پر کردن کلمات کلیدی تمرین بارگذاری یک صفحه وب با کلمات کلیدی یا اعداد در تلاش برای دستکاری رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل است. اغلب این کلمات کلیدی در یک لیست یا گروه یا خارج از زمینه ظاهر می شوند (نه به صورت نثر طبیعی). پر کردن صفحات با کلمات کلیدی منجر به تجربه کاربری منفی می شود و می تواند به رتبه سایت شما آسیب برساند.
لینک بیلدینگ
فرآیند به دست آوردن لینک های ورودی یا بک لینک های با کیفیت در تلاش برای تشویق موتورهای جستجو به اعتماد به وب سایت شما و افزایش رتبه و اهمیت آن.
مزرعه پیوند
گروهی از سایت های بسیار مرتبط با یکدیگر با دستور کار افزایش محبوبیت وب سایت ها. این یک تکنیک غیرقانونی و ارسال هرزنامه در فرآیند فهرست موتور جستجو در نظر گرفته می شود.
سئوی محلی
سئوی محلی به اقدامات خاصی اشاره دارد که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که سایت شما در نتایج جستجو ظاهر می شود زمانی که شخصی به دنبال کسب و کاری در منطقه شما است. اگر به دنبال تقویت سئوی محلی خود و افزایش ترافیک پای خود هستید، این پست را بخوانید.
کلمه کلیدی دم بلند
عبارت (یا کلمه کلیدی) که شامل ترکیبی از چهار کلمه یا بیشتر است که برای توصیف چیزی به روشی دقیق تر استفاده می شود. کلمات کلیدی دم بلند کمتر رقابتی هستند و به هدف قرار دادن مخاطبان تعریف شده کمک می کنند، که می تواند به بهبود تبدیل شما کمک کند.
توضیحات متا
توصیف دقیق یک صفحه وب با حدود 300 کاراکتر. توضیحات متا در وب سایت واقعی قابل مشاهده نیست اما در یک SERP ظاهر می شود – این خط سیاه زیر آدرس وب سبز است. می توانید آن را در کد منبع وب سایت خود نیز پیدا کنید.
فراکلیدواژه ها
لیستی از کلمات کلیدی که پر می کنید و فقط برای موتور جستجو یا با مشاهده منبع وب سایت شما قابل مشاهده است. پر کردن کلمات کلیدی متا یک تکنیک سئو قدیمی است. در گذشته از متا کلمات کلیدی برای اطلاع رسانی به موتورهای جستجوگر استفاده می شد که موضوع صفحه وب چیست، اما امروزه موتورهای جستجو در درک محتوا بسیار بهتر هستند. بنابراین، پر کردن متا کلمات کلیدی اضافی است.
فهرست اول موبایل
یک بهروزرسانی الگوریتم (شایعات در اوایل سال 2018 شروع میشود)، که در آن Google وبسایتها را بر اساس نسخه تلفن همراهشان رتبهبندی میکند – حتی زمانی که نتایج روی دسکتاپ نمایش داده میشوند.
Mobilegeddon
یک به روز رسانی الگوریتم توسط گوگل (آوریل 2015) که در آن وب سایت هایی که نسخه سازگار با موبایل دارند شانس بیشتری برای نمایش در نتایج جستجو دارند.
Noindex
تگ noindex قطعه ای از کد HTML است که از فهرست شدن محتوای صفحه در فهرست وب گوگل جلوگیری می کند، حتی اگر سایت های دیگر به آن لینک دهند.
ترافیک ارگانیک
ترافیکی که در نتیجه نتایج جستجوی بدون پرداخت به وب سایت شما وارد می شود. هدف اصلی از بهینه سازی یک وب سایت برای موتورهای جستجو (SEO) این است که تا حد امکان ترافیک رایگان را به یک سایت هدایت کند.
بهينه سازي
فرآیند استراتژی و بهینه سازی وب سایت شما به گونه ای که محتوا و ساختار آن برای خزنده های موتورهای جستجو با هدف قرار گرفتن در لیست و رتبه بندی خوب توسط موتورهای جستجو مناسب باشد.

لینک های خروجی
پیوندهایی که به URL های خارجی خارج از وب سایت اشاره می کنند. مترادف با پیوند خارجی.
بازاریابی فراگیر
نوعی بازاریابی که در آن به وبلاگ نویسان و اینفلوئنسرهای آنلاین با هدف به رسمیت شناختن، به صورت پیوند یا اشتراک رسانه های اجتماعی نزدیک می شود. اگر میخواهید در دنیای بازاریابی فراگیر پیشرفت کنید، یک راهنمای عالی پر از نکات و تکنیکها داریم.
پاندا
یکی از به روز رسانی های الگوریتم گوگل (از سال 2011). پاندا به منظور مبارزه با وب سایت های بی کیفیت که در نتایج جستجو راه می یابند معرفی شد.
پنگوئن
یکی از به روز رسانی های الگوریتم گوگل (از سال 2012). پنگوئن برای مبارزه با وبسایتهای هرزنامهای که در نتایج جستجو ظاهر میشوند، در نتیجه طرحهای پیوند، یعنی خرید لینک یا تبادل لینک، ایجاد شد. این امر به شدت مورد مخالفت و مخالف دستورالعمل وبمستر است.
کبوتر
بله، کل باغ وحش اینجاست. Pigeon یکی از بهروزرسانیهای الگوریتم گوگل (از سال 2014) است که در آن تمرکز بر نتایج جستجوی محلی است. بهبود الگوریتم نتایج دقیق و مبتنی بر مکان را برای جستجوگران در مناطق اطراف فراهم می کند.
PPC
مخفف Pay-Per-Click، مدلی از بازاریابی اینترنتی است که در آن تبلیغکنندگان هر بار که روی یکی از تبلیغاتشان کلیک میکنند، هزینهای را پرداخت میکنند. راهنمای مبتدی خود را برای تبلیغات PPC از اینجا دریافت کنید.
بازدید از صفحه
معیار تجزیه و تحلیل وب به عنوان تعداد کل صفحات مشاهده شده در یک وب سایت در مدت زمان معین تعریف می شود. این معیار ممکن است نشان دهد که آیا بازدیدکنندگان وب سایت شما به اندازه کافی با محتوا درگیر هستند تا آن را بیشتر از صفحه اصلی کاوش کنند. هرچه تعداد بازدید از صفحه شما بیشتر باشد، بهتر است.
موقعیت
در سئو، موقعیت به رتبه وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو اشاره دارد. موقعیت یک صفحه به بیش از 200 عامل مانند ارتباط محتوا با عبارت جستجو یا کیفیت پیوندهای اشاره شده به صفحه بستگی دارد.
پرس و جو
ما باید در این لیست یک “Q” می گرفتیم. پرس و جو اساساً کلمه یا عبارتی است که وقتی کسی به دنبال چیزی یا شخصی است در کادر جستجو وارد می شود.
رتبه بندی مغز
یک برنامه هوش مصنوعی توسعه یافته توسط گوگل که برای پردازش پرس و جوها استفاده می شود. آنها علاوه بر اینکه می توانند رفتار SERP کاربر را درک کنند، مکانیزمی برای درک معناشناسی و روابط بین موضوعات و پرس و جوها دارند.
Robots.txt
این فایلی است که به منظور محدود کردن دسترسی به یک سایت توسط روبات های موتور جستجو که در وب می خزند اضافه شده است. در حال حاضر امکان ویرایش فایل robots.txt سایت Wix شما وجود ندارد. با این حال، می توانید یک تگ noindex را به یک صفحه از سایت Wix خود اضافه کنید و از نمایش آن در موتورهای جستجو جلوگیری کنید. برای یادگیری نحوه انجام این کار، اینجا را کلیک کنید.
جستجوگرها
قالب های جستجوی ویژه ای که برای محدود کردن یا به دست آوردن نتایج خاص تر برای یک جستار خاص استفاده می شوند. در اینجا می توانید تمام اپراتورهای جستجوی پیشرفته گوگل را پیدا کنید.
قصد جستجوگر
در سئو، هدف جستجوگر به هدف یا دلیل اصلی اشاره می کند که چرا شخصی یک پرس و جو را در کادر جستجو وارد کرده است. درک هدف جستجوگر به شما کمک می کند تا یک استراتژی سئوی واضح ایجاد کنید و محتوای بهتری برای وب سایت خود ایجاد کنید. اگر میخواهید در مورد هدف جستجوگر بیشتر بدانید، در این مورد دقت کنید.
سئو
سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو به معنای هر کاری است که می توانید انجام دهید تا وب سایت خود در موقعیت خوبی در نتایج موتورهای جستجو (مانند گوگل) ظاهر شود. سئو به طور خاص شامل (اما نه محدود به): اضافه کردن عنوان و توضیحات به صفحات شما، افزودن متن جایگزین به تصاویر، راه اندازی یک وبلاگ و موارد دیگر است.
عنوان سئو
تگ عنوان از نظر فنی قطعه ای از کد HTML است که به موتورهای جستجو می گوید “نام” صفحه شما چیست. عنوان SEO می تواند تا 70 کاراکتر (هنگام بهینه سازی برای گوگل) باشد. می توان آن را در بالای صفحه وب شما (در برگه مرورگر)، در کد منبع وب سایت شما و همچنین هر زمانی که وب سایت شما در SERP نشان داده شد، مشاهده کرد.
SEM
بازاریابی موتورهای جستجو نوعی بازاریابی اینترنتی است که شامل پرداخت هزینه برای تبلیغات به منظور افزایش دید شما در نتایج جستجو است. برخلاف سئو که رایگان است.
SERP
مخفف عبارت Search Engine Results Page است. لیستی از صفحاتی که هنگام جستجوی یک کلمه کلیدی خاص نمایش داده می شوند.
نقشه سایت
نقشه سایت به زبان ساده طرحی از وب سایت شماست. این نشان می دهد که چگونه صفحات مختلف شما به یکدیگر متصل می شوند. نقشه های سایت به گوگل در مورد صفحاتی در سایت شما می گویند که در غیر این صورت ممکن است کشف نشوند. به عنوان لیستی از تمام پیوندهای سایت شما ظاهر می شود و با افزودن sitemap.xml به انتهای URL سایت می توان به آن دسترسی داشت.
عنکبوت
موتور جستجو «خزنده» یا «عنکبوت» که صفحات وب سایت شما را اسکن می کند تا آن را فهرست کند. این نشان دهنده زمانی است که بازدیدکنندگان در یک صفحه وب می گذرانند. زمان بیشتر در صفحه با رتبه بهتر همراه است.
URL
این مخفف “Uniform Resource Locator” است. URL آدرس یک صفحه وب یا فایل خاص در اینترنت است.
جستجوی صوتی
نوعی جستجو که در آن شخص با صدای بلند سوال می پرسد. سپس یک نرم افزار تشخیص صدا سوال را ثبت می کند و پاسخی را در نتایج جستجو ارائه می دهد یا پاسخ را بیان می کند (درست مانند سیری). می خواهید درباره جستجوی صوتی بیشتر بدانید؟ خیلی خوش آمدید.
سرعت وب سایت
مدت زمانی که طول می کشد تا صفحه وب سایت شما بارگذاری شود. داشتن سرعت بیشتر وب سایت، تجربه کاربری سایت شما را بهتر می کند، که می تواند تأثیر مثبتی بر سئوی شما داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد Wix اینجا را بخوانید.
سئو کلاه سفید
برعکس تکنیک کلاه سیاه. سئو کلاه سفید به استفاده از استراتژیها، تکنیکها و تاکتیکهای سئو اشاره دارد که بر روی مخاطبان انسانی مخالف موتورهای جستجو تمرکز میکند و کاملاً از قوانین و سیاستهای موتور جستجو پیروی میکند.
200 باشه
کد پاسخ سرور که نشان می دهد همه با یک صفحه وب A-OK هستند.
301 به طور دائم منتقل شد یا 301 تغییر مسیر داد
یک پاسخ سرور که به طور خودکار کاربری را که سعی می کند از یک آدرس وب خاص بازدید کند به آدرس دیگری (همان آدرسی که به آن هدایت می شود) هدایت می کند.
404 پیدا نشد
404 یک پیغام خطایی است که توسط مرورگر نمایش داده میشود و به شما اطلاع میدهد که آدرس اینترنتی پیدا نمیشود (صفحه حذف شده است، اشتباهی در URL وجود دارد و غیره)
تبریک می گویم! اگر کل این واژه نامه سئو را مطالعه کرده باشید، اکنون می توانید خود را یک سئو دان واقعی بنامید!