مقالات

11 ترند سئو که به پیشنهاد ما باید بدانید!

شرکت سئو در مشهد روند برتر و ترند سئو را گردآوری کرده است که فکر می‌کنیم نه تنها به مخاطبان هدف شما کمک می‌کند شما را در گوگل پیدا کنند، بلکه به شما کمک می‌کنند یک استراتژی رشد ارگانیک قوی بسازید. اما این فهرست مهم با یک سلب مسئولیت همراه است: ما واقعاً به “روندهای SEO” اعتقادی نداریم. سئو یک بازی یا حقه کوتاه مدت نیست، بلکه بخشی از استراتژی شما است که مستلزم تکامل و رشد مداوم است.

 

بنابراین چه بخواهید یک وب سایت ایجاد کنید، یک کسب و کار راه اندازی کنید یا فقط صفحات خود را در جستجو بیشتر نمایان کنید، ما شما را با روندهای سئو تحت پوشش قرار داده ایم که برند شما را متمایز می کند.

پ.ن: هنوز مطمئن نیستید سئو چیست؟ با راهنمای SEO چیست ما شروع کنید.

روندهای سئو که در مورد آنها بحث خواهیم کرد:

  1. UX و عملکرد
  2. خوشه بندی
  3. ویژگی های SERP
  4. هوش مصنوعی
  5. اعتماد به برند
  6. محتوای ویدیویی
  7. سئوی بین المللی
  8. سلسله مراتب سایت
  9. بک لینک ها
  10. بهینه سازی نرخ تبدیل
  11. به روز رسانی های گوگل و نوسانات رتبه بندی

 

11 روند سئو که باید بدانید!

ترند سئو
01. تجربه کاربری و عملکرد

نکته کلیدی: مراقب تجربه کاربر در حال تکامل و معیارهای عملکرد و ابزارهای اندازه گیری Google باشید.

گوگل بیش از دو سال پیش Core Web Vitals (CWV) را معرفی کرد و از آن زمان به تدریج آنها را در الگوریتم خود (اول موبایل و سپس دسکتاپ) گنجانده است. این معیارهای عملکرد تمرکز فزاینده گوگل بر تجربه کاربر و عملکرد وب سایت را به ما نشان می دهد. نه تنها باید هدف ما ارائه بهترین محتوایی باشد که با هدف جستجوی کاربر مطابقت داشته باشد، بلکه Google همچنین محتوای بارگذاری سریع را که امکان تعامل فوری را فراهم می کند، در اولویت قرار می دهد.

از سال 2020، گوگل معیارهای CWV را معرفی یا به روز نکرده است. در بیشتر موارد، نحوه اندازه گیری یک سایت در برابر CWV تقریباً مشابه زمانی است که برای اولین بار معرفی شدند. اما به گفته آسی فالکون، کارشناس فنی سئو، دو به‌روزرسانی اخیر نشان می‌دهد که گوگل نه تنها تأکید بیشتری بر تجربه کاربر دارد، بلکه بهبود عملکرد صفحه را برای توسعه‌دهندگان آسان‌تر می‌کند.

ابتدا، در مارس 2022، گوگل پنل Performance Insights خود را معرفی کرد، ابزاری که فرآیند بهینه سازی CWV را برای توسعه دهندگان ساده می کند. به عنوان مثال، نشان می دهد که منبع مسدود کننده رندر در کجا قرار دارد و مشخص می کند که چه چیزی بیشتر از همه آن را کند می کند.

علاوه بر این، در ماه مه سال 2022، گوگل INP (تعامل با رنگ بعدی) را معرفی کرد، یک معیار آزمایشی که تمام تعاملات را در کل زمان اجرا، فراتر از بارگذاری اولیه و پاسخ‌دهی اندازه‌گیری می‌کند. گوگل بیان می‌کند که INP «در مورد اطمینان از اینکه وب‌سایت به شما امکان می‌دهد در مدت زمان کوتاهی با آن تعامل داشته باشید» است.

فرض کنید یک کاربر دکمه ای را در یک سایت فشار می دهد. در ابتدا، گوگل عملکرد را بر اساس تاخیر ورودی اول (FID) اندازه گیری کرد. این معیار زمان بین فشار دادن دکمه و سیگنال ارسال شده به “شنونده رویداد” را نشان می دهد (آنچه عنصر تعاملی را تحریک می کند).

امروزه، INP، برعکس، کل زمان بین فشار دادن یک دکمه توسط کاربر و ظاهر شدن عنصر تعاملی را اندازه می‌گیرد.

گوگل مشخص نکرده است که آیا INP به یک معیار جدید تبدیل خواهد شد یا به طور کامل جایگزین FID خواهد شد.

 

02. خوشه بندی

نکته کلیدی: خوشه های خود را با پیوندهای داخلی در نقطه مطابقت دهید.

جای تعجب نیست که کیفیت محتوا در کنار بهینه سازی برای کاربران و موتورهای جستجو اهمیت دارد. در گذشته، دو به روز رسانی خاص گوگل – مرغ مگس خوار در سال 2013 و RankBrain در سال 2015 – محتوای موضوع محور را در کانون توجه قرار داده اند.

با این حال، Ofir Buchsweiler، کارشناس SEO محتوا در سئو سایت در مشهد، پیش‌بینی می‌کند که موتور جستجو فراتر از صفحات منفرد است و در عوض به دنبال تصویر بزرگ است. او می‌گوید: «یک کاربر راضی یک سفر کامل در مورد موضوع در سایت شما خواهد داشت.

جودیت رویز ریکارت، رئیس بخش رشد برای وبلاگ سئو سایت در مشهد، موافق است: “با پیشرفت الگوریتم های موتورهای جستجو، تلاش های محتوای ما باید از کلیدواژه محور به موضوع گسترده تبدیل شود.”

وارد کنید: خوشه بندی. خوشه بندی به معنای سازماندهی محتوای وبلاگ خود بر اساس موضوعات مرتبط است، به گونه ای که به Google کمک کند شما یک منبع معتبر هستید. ریکارت می‌گوید که در سئو سایت در مشهد، با پوشش دادن درصد بالایی از موجودیت‌ها (که گوگل به عنوان موضوع یا مفهوم قابل تعریف از آن یاد می‌کند) برای یک موضوع یا خوشه خاص، همه محتوای مرتبط به احتمال زیاد در موقعیت‌های بالا قرار می‌گیرند.

بیایید ببینیم که یک خوشه بازاریابی به عنوان یک موضوع فراگیر چگونه به نظر می رسد: ما یک مقاله عمیق با هدف «استراتژی های بازاریابی» ایجاد می کنیم که به عنوان صفحه ستون خوشه عمل می کند. سپس آن خوشه را با تجزیه موضوع کلی آن گسترش می دهیم. به عنوان مثال، ایجاد یک زیرخوشه «انواع بازاریابی»، ایجاد صفحه ستون دیگری که حاوی راهنمای کاملی برای انواع مختلف بازاریابی است.

اما خوشه بازاریابی ما به همین جا ختم نمی شود. بیایید بگوییم که اکنون، در گروه «انواع بازاریابی» مقاله‌ای درباره بازاریابی رسانه‌های اجتماعی داریم.

تحقیقات ما به ما نشان می دهد که این موضوع پرطرفدار برای خوانندگان ما جالب است و مطالب زیادی برای نوشتن دارد. در این مورد، ما موضوع «بازاریابی رسانه‌های اجتماعی» را در یک گروه فرعی ایجاد می‌کنیم و «انواع بازاریابی» را با گنجاندن مقالاتی در زمینه بازاریابی فیس‌بوک، بازاریابی اینستاگرام و غیره بیشتر گسترش می‌دهیم.

در نهایت، هر نوع بازاریابی رسانه‌های اجتماعی که در مورد آن در صفحه ستون نوشته‌ایم، به مقاله‌ها و حتی زیرشاخه‌های خودشان تبدیل می‌شوند.

برای کمک به اتصال نقاط، Yael Iba Tepeleni، کارشناس بین‌المللی SEO در سئو سایت در مشهد، استفاده از «نادیده گرفته‌شده‌ترین» تاکتیک سئو را توصیه می‌کند: پیوند داخلی. این به گوگل کمک می‌کند تا صفحات شما را سریع‌تر کشف کند، کاربران راحت‌تر پیمایش کنند، و مهم‌تر از همه، رتبه‌بندی شما را برای یک کلمه کلیدی/لنگر خاص افزایش می‌دهد. این یک برد سریع است،” او می گوید.

 

03. ویژگی های SERP

نکته کلیدی: SERP همیشه تکامل می‌یابد، و گوگل همیشه آزمایش می‌کند – مراقب باشید که کلمات کلیدی هدف شما چه ویژگی‌هایی را در SERP رتبه‌بندی می‌کنند و محتوای خود را بر اساس آن تنظیم کنید.

گوگل می داند که حتی اگر کاربران در جستجوی عبارات بسیار گسترده ای وارد شوند، آنها همچنان به دنبال پاسخی مرتبط هستند. به همین دلیل است که قطعه‌های برجسته، که گزیده‌های خاصی از مقالات را برجسته می‌کنند تا پاسخ‌های سریع را به کاربران ارائه کنند، در میان ویژگی‌های SERP به محبوبیت تبدیل شده‌اند. برای سال‌ها، متخصصان سئو به‌شدت قطعه‌های ویژه را ردیابی و ایمن می‌کردند، اما برخی از عقاب‌بین‌ترین افراد متوجه شده‌اند که گوگل اکنون در حال آزمایش موقعیت سایر ویژگی‌های SERP مانند People Also Ask یا Videos است تا با دقت بیشتری به هدف کاربر برسد.

این مثال از Mordy Oberstein، رئیس سئو برندینگ، نشان می‌دهد که فیلتر کردن پرس و جوی گوگل چقدر به جستجوگران ارائه می‌دهد، به خصوص هنگام جستجوی عبارات گسترده:

با این کار، Kyle Place، کارشناس محتوای SEO، می‌گوید که نوسان SERP می‌تواند بر کلیک‌ها و CTR شما تأثیر بگذارد، حتی اگر رتبه شما ثابت بماند. همانطور که گوگل ویژگی ها را اضافه یا حذف می کند، تعداد نتایج ارگانیک از 10 پیوند آبی آشنا متفاوت است. بنابراین در حالی که ممکن است برای یک کلمه کلیدی خاص افت موقعیت را مشاهده نکنید، ممکن است بیشتر به سمت پایین صفحه یا به صفحه دیگری هدایت شوید.»

Mikki Ben-Or، کارشناس محتوای SEO، در این مورد توضیح می دهد و می گوید که در گذشته، زمانی که سئو سایت در مشهد قطعه ویژه یک کلمه کلیدی را به دست می آورد، CTR برای آن صفحه خاص افزایش می یابد – حتی در مقایسه با رتبه اول در SERP بدون قطعه.

04. هوش مصنوعی

نکته کلیدی: آماده تغییر باشید – اتوماسیون فقط می تواند به شما کمک کند.

هوش مصنوعی یک فضای هیجان انگیز در هر صنعتی است و اینکه کجا در سئو پیش می رود باید دید. ایدو شازکین، کارشناس محتوای سئو، از سه زاویه به حوزه و تأثیر هوش مصنوعی بر سئو نگاه می کند: جستجو، نوشتن محتوا، و تجزیه و تحلیل درون و خارج از صفحه.

 

هوش مصنوعی و جستجو:

دنیای سئو از زمانی که گوگل MUM (مدل یکپارچه چند وظیفه ای) را در ماه می 2021 معرفی کرد، هوش مصنوعی را در رادار خود داشت. MUM با پردازش زبان طبیعی (NLP) برای پردازش داده های جهانی گسترده گوگل (متن، تصاویر و ویدیو به چندین زبان) و با دقت کار می کند. به سوالات جستجو پاسخ دهید

MUM بهترین شیوه های زیر را برای سئوکاران برجسته می کند:

  • بیش از هر زمان دیگری روی هدف خاص کاربران تمرکز کنید
  • زمانی که محتوای خود با هدف کاربران مطابقت دارد، چند رسانه ای را به آن بیاورید
  • محتوای خود را بر اساس موضوعات دسته بندی کنید
  • محتوای خود را با پیاده سازی پیوند داخلی و طرحواره سازماندهی کنید

 

هوش مصنوعی و نوشتن محتوا:

هر درخواست جستجویی نیاز به بهترین محتوای جهان ندارد. برای مثال، شخصی که «چگونه یک کانال YouTube را راه اندازی کنیم» را جستجو می کند، احتمالاً چیزی ساده، آموزنده و با دستورالعمل های گام به گام می خواهد. آنها محتوای برنده پولیتزر را نمی‌خواهند، پس چرا زمان و منابع را برای ایجاد آن تلف می‌کنیم؟

به نظر می رسد که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی (مانند مواردی که توسط پلتفرم های تولید زبان طبیعی Jasper، Copysmith و Writesonic ایجاد شده است) برای پر کردن این خلاء وارد عمل شده است. یکی از بزرگترین نگرانی ها این است که آیا محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی بتواند انتظارات کاربر و استانداردهای محتوای سخت گیر گوگل را برآورده کند. آیا آنها آن را از کیفیت کافی بالا می دانند یا آن را جریمه می کنند؟

از آنجایی که این فضا در حال توسعه است، هیچ پاسخ مستقیمی برای تولید محتوای هوش مصنوعی وجود ندارد. بسیاری از تولیدکنندگان محتوا در حال حاضر از ابزارهای محتوای هوش مصنوعی برای ورودی های پیش از انتشار استفاده می کنند، مانند Grammarly و Wordtune، اما گوگل مخالف محتوای تولید شده با هوش مصنوعی خالص است. ما پیش‌بینی می‌کنیم که فضایی برای آزمایش با استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد ترکیبی از خلاصه‌ها و پیش‌نویس‌های مقاله وجود دارد، اما عنصر انسانی را در فرآیند ویرایش و انتشار از دست نمی‌دهیم.

 

هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل درون صفحه/خارج از صفحه

اگر هوش مصنوعی بتواند تولید محتوا را سریع‌تر کند، می‌تواند به ما در سازماندهی، اولویت‌بندی و مقیاس‌بندی جریان‌های کاری و تحقیقات روزانه‌مان کمک کند. هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که تحلیل سئو را در دو زمینه کارآمدتر کند:

تجزیه و تحلیل روی صفحه: به عنوان مثال، تست های ردیابی و مقیاس بندی برای بهبود نرخ کلیک عناوین متا صفحه است. ابزارهای هوش مصنوعی مانند Rytr، Frase و Simplify نه تنها می توانند عناوین متا را با استفاده از تجزیه و تحلیل SERP بازنویسی کنند، بلکه می توانند داده های شما را تجزیه و تحلیل کنند و تشخیص دهند که کدام کلمات کلیدی به شما نمی رسند.

یا محتوایی که تلاش‌های شما را ارتقا می‌دهد و در وقت شما صرفه‌جویی می‌کند. از پادکست‌های خاص گرفته تا سایت‌هایی که دارای اعتبار موضوعی بالا و کارشناسان حوزه هستند، ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند به برجسته کردن متخصصان مرتبط برای ارتباط با آنها کمک کنند.

 

05. اعتماد به برند

نکته کلیدی: اول و مهمتر از همه، یک شرکت عالی باشید – سپس روی ایجاد سیگنال هایی تمرکز کنید که به موتورهای جستجو می گوید چقدر عالی هستید.

تخصص، اقتدار و اعتماد (E-A-T) یک مفهوم جدید SEO نیست، بلکه یک عامل محترم و ضروری در ایجاد محتوای با کیفیت و رتبه بالا است. به گفته ایدو شازکین، کارشناس محتوای سئو، آنچه این فهرست را شایسته فهرست ترندهای ما می‌کند، این است که بررسی‌های برند و اعتبار خارجی اکنون بر SERP تأثیر می‌گذارند و تأثیر فزاینده‌ای بر اعتبار آنلاین شرکت دارند. Shazkin پیش‌بینی می‌کند که در پاسخ، مارک‌ها از طریق محتوای تأیید شده توسط متخصص، صفحات نویسنده اختصاصی و محتوای بررسی شده توسط متخصص پشتیبانی شده توسط طرح نقل‌قول‌ها، به Google علامت می‌دهند.

خارج از محتوای داخل صفحه، آدل آنس، کارشناس بین المللی سئو، پیشنهاد می کند که شهرت کلی یک برند می تواند بر رتبه بندی گوگل نیز تاثیر بگذارد. از آنجایی که مصرف کنندگان خواهان تعهد بیشتر به شیوه های قابل اعتماد و پایدار هستند، هر مطلب منتشر شده که می تواند تصویر مثبت و شفاف برند را کاهش دهد، می تواند بر E-A-T برند نیز تأثیر بگذارد.

یکی از راه‌هایی که تیم محتوای شما می‌تواند شفافیت شرکت را ایجاد کند، از طریق وبینارها است که صرف نظر از موضوع، مخاطبان زیادی را در مورد اطلاعات ضروری مطلع می‌کند. همانطور که Clémence Arthur، کارشناس بین المللی SEO اشاره می کند، وبینارها نه تنها یک راه عالی برای ایجاد قدرت با محتوای استراتژیک SEO هستند. آنها همچنین یک راه عالی برای جذاب تر کردن مطالب آنلاین شما هستند و به برند شما اجازه می دهند مستقیماً و شخصاً با مخاطبان خود صحبت کند.

 

06. محتوای ویدیویی

نکته کلیدی: اولویت بندی محتوای ویدیویی را با قرار دادن ویدیوها در محتوای نوشتاری و طراحی یک برنامه گسترده تر برای رتبه بندی ویدیوهای خود شروع کنید.

بسیاری از شرکت‌ها پتانسیل سئوی محتوای ویدیویی را که در حال تغییر است، نادیده می‌گیرند، حتی زمانی که از ویدیوها به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود استفاده می‌کنند. با این حال، به گفته یانا آراد رادوزکی، کارشناس سئو دامنه، ویدیوها می توانند یک پیروزی آسان برای سئو باشند. او می‌گوید: «یکی از بزرگترین موفقیت‌های بازگشت سرمایه من بازیافت تبلیغات پولی بود که یک بازی RPG را به محتوای سئوی همیشه سبز برای YouTube و Google تبلیغ می‌کرد.

دو شاخص کلیدی به ما نشان می دهد که ویدیو می تواند آینده بزرگی در SERP داشته باشد:

قطعه‌های غنی از ویدیو به‌عنوان نتیجه برتر برای تعداد فزاینده‌ای از اهداف کاربر، به‌ویژه در جستجوی تلفن همراه ظاهر می‌شوند. در ژوئیه 2021، گوگل شناسایی خودکار قطعات یک ویدیو را اعلام کرد، به این معنی که ویدیوهای بیشتری دارای قطعه توسعه یافته ای هستند که «لحظه های کلیدی» (یا فصل های خاص داخل ویدیو) را نشان می دهد. نتایج غنی از ویدیو مقدار زیادی از املاک SERP را اشغال می کند. اگر می‌بینید که ویدیویی در بالای صفحه نتایج قرار دارد، احتمالاً گوگل ویدیو را به‌عنوان مرتبط‌ترین فرم محتوای درخواستی شناسایی کرده است. این نشان می دهد که یک ویدیوی دیگر که به خوبی بهینه شده است نیز بهترین شانس را برای رتبه بندی خواهد داشت.

پس از پیش‌راه‌اندازی YouTube Shorts در سال 2020، گوگل یک چرخ فلک «ویدیوهای کوتاه» را به SERP‌های موبایل اضافه کرد که شامل کلیپ‌هایی از TikTok و حلقه‌های اینستاگرام است. شورت ها محصول جدیدی هستند، بنابراین منطقی است که Google آنها را در SERP تلفن همراه بیشتر نمایان کند تا موفقیت آنها را تضمین کند.

همچنین فراموش نکنیم که Gen Z ترجیح می‌دهد از پلتفرم‌های ویدیو اول، مانند TikTok، به موتورهای جستجوی سنتی مانند Google برای شناسایی و مصرف محتوای مبتنی بر هدف استفاده کند.

 

07. سئوی بین المللی

نکته کلیدی: برای برنده شدن در سئوی بین المللی، باید فراتر از ترجمه کلمات کلیدی بروید.

سئوی بین‌المللی یک استراتژی کوتاه‌مدت نیست، مانند سایر استراتژی‌های سئو، مقیاس‌بندی جهانی به زمان نیاز دارد و شامل پیگیری و گزارش‌دهی مداوم است. به همین دلیل است که باید به طور جدی در نظر بگیرید که آیا سئوی بین المللی با استراتژی بازاریابی شما مطابقت دارد و آیا منابع لازم برای انجام صحیح آن را دارید یا خیر.

 

اگر می‌خواهید انگشتان پای خود را به بومی‌سازی کنید، ابتدا باید تصمیم بگیرید که آیا مخاطب شما به محتوای محلی نیاز دارد یا خیر. شما می توانید با ترکیب تحقیقات رقبای جغرافیایی خاص با تحقیقات کلمات کلیدی پاسخ خود را دریافت کنید تا متوجه شوید که مخاطب هدف شما چگونه آنلاین جستجو می کند و چگونه رفتار می کند. به عنوان مثال، اگر یک بازار هندی را هدف قرار می دهید، ممکن است محتوای خود را برای جمعیت هندی زبان بومی سازی کنید. اما با تحقیقات خود، ممکن است متوجه شوید که مصرف کنندگان هندی خواهان محتوای انگلیسی هستند و ترجمه های شما بیهوده خواهد بود.

به گفته ماریکه اهلرز، کارشناس بین المللی سئو، تنها راه برای برنده شدن در سئوی بین المللی این است که همه چیز را در مسیر سفر مشتری سایت خود بومی سازی کنید. هیچ چیز بیشتر از ورود به سایت شما از طریق یک پست وبلاگ به زبان محلی، مشتری بالقوه را خاموش نمی کند، فقط برای ارسال به صفحه قیمت گذاری که اینطور نیست.

این ممکن است به این معنی باشد که دوباره فکر کنید که از کجا باید با تحقیق در مورد سئو شروع کرد. در حالی که گوگل در سرتاسر جهان روی جستجوی خود سلطه دارد، این بدان معنا نیست که شما باید موتورهای جستجوی محلی را نیز نادیده بگیرید. برای مثال در کره، ممکن است ببینید صفحات در Google در مقایسه با Naver، معادل محلی، رفتار متفاوتی دارند.

 

پس از به دست آوردن بازدیدکنندگان بین المللی، مطمئن شوید که تصاویر، ویدیوها و سایر رسانه های چندرسانه ای را با نیازهای محلی تطبیق داده اید. یک مثال عالی صفحه اصلی سئو سایت در مشهد آلمانی است که به جای یک محصول، تصویری از یک شخص واقعی را شامل می شود، زیرا مخاطبان آلمانی ثابت کردند که به این موضوع بیشتر پاسخ می دهند.

 

08. سلسله مراتب سایت

نکته کلیدی: مطمئن شوید که استراتژی پیوند داخلی شما اهمیت سلسله مراتب سایت را منعکس می کند—اگر درست متوجه شوید، قدرت خود را در جایی که اهمیت دارد به موتورهای جستجوگر خود نشان خواهید داد.

از آنجایی که سلسله مراتب سایت یکی از راه های نشان دادن قدرت گوگل در مورد یک موضوع است، باید مهمترین صفحات خود را شناسایی کنید. به گفته Nitzan Papirov Eiges، سرپرست تیم فنی سئو، اصل پارتو روشی عالی برای درک اینکه چند درصد از صفحات باید صفحات معتبر شما باشند. این 20% (با پیروی از اصل) اوج تخصص شما را نشان می دهد – و می خواهید Google این صفحات را ببیند. بقیه صفحات شما از طریق پیوند داخلی از این 20 درصد برتر پشتیبانی خواهند کرد.

در حالی که می‌توانید قدرت خود را به روش‌های مختلفی نشان دهید، پیوندهای داخلی، سیگنال واضحی را هم به Google و هم به کاربران شما در مورد نحوه تناسب محتوای شما با یکدیگر ارسال می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ایجاد یک استراتژی برای سایت خود، این وبینار پیوند داخلی را که مشاور سئو و یکی از بنیانگذاران Zyppy Cyrus Shepard در مطالعه موردی اخیر روی 23 میلیون لینک داخلی نشان می دهد، بررسی کنید.

دو راه دیگر برای بهبود محتوای معتبر این است که مطمئن شوید:

منوی اصلی شما (و پیوندهای آن) در صفحات سایت شما سازگار است.

منو، سرصفحه و پاورقی شامل مهمترین پیوندهای شما می شود، زیرا بیشترین پیوند را به آنها تبدیل خواهند کرد.

 

09. بک لینک ها

نکته کلیدی: روی مجموعه متنوعی از بک لینک های با کیفیت بالا تمرکز کنید که از اهداف سایت شما پشتیبانی می کنند.

وقتی صحبت از لینک شد، اهمیت بک لینک و بهترین راه برای ایمن سازی آنها، رویه ای است که دائما در حال تغییر است.

Ophyr Hanan از تیم توسعه SEO می‌گوید: «لینک‌های برگشتی یکی از جنبه‌های اساسی بهینه‌سازی یک سایت برای به دست آوردن حضور آنلاین و اعتباری است که می‌خواهد به دست آورد. دنیای کسب بک لینک با کیفیت بالا بخش مهم و جدایی ناپذیر سئو است.

در حالی که سئو داخلی بر روی بهینه سازی خود صفحات تمرکز دارد، سئوی خارج از سایت بر افزایش ترافیک وب سایت شما و بهبود شهرت آنلاین شما از طریق بک لینک ها تمرکز دارد. از آنجایی که بک لینک ها به موتورهای جستجو کمک می کنند تا میزان اعتبار سایت شما را رمزگشایی کنند، هر چه سایت شما بک لینک های با کیفیت و مرتبط تری از وب سایت های قابل اعتماد به دست آورد، احتمال بیشتری دارد که موتور جستجو آن را در SERP برای پرس و جوها و کلمات کلیدی مرتبط رتبه بندی کند.

یک بک لینک با کیفیت بالا از یک صفحه مرتبط با محتوای اصلی یا گزارش شده، از یک سایت معتبر می آید. به عنوان مثال، اگر شما یک گزارش اصلی در مورد شیوه های سئو سایت خود و سایت های مرتبط و معتبر سئو (به عنوان مثال وبلاگ SEMrush) منتشر کرده اید که در جمع بندی از بهترین تیم های سئو در بازاریابی سازمانی به این صفحه اشاره کرده اند، این احتمال وجود دارد که گوگل این موضوع را در نظر بگیرد. یک بک لینک با کیفیت بالا

به گفته شارون گرینفلد، سرپرست تیم بهینه‌سازی فروشگاه App و Outreach، اولین قدم برای به دست آوردن بک لینک‌های با کیفیت، انتشار و به‌روزرسانی منظم محتوای سایت شما است. بخش بعدی و چالش برانگیزتر زمانی است که باید نمایه بک لینک سایت خود را بررسی کنید و آن را از شر لینک های ارجاع تکراری یا بی کیفیت خلاص کنید. در حالی که گوگل پیشنهاد می‌کند که لینک‌های سمی هیچ وزنی در رتبه‌بندی سایت شما ندارند (به این معنی که می‌توانید آنها را نادیده بگیرید)، همچنان می‌توانید لینک‌های هرزنامه را «رد کنید» یا به Google سیگنال دهید که باید آنها را نادیده بگیرد.

در حالی که بسیاری از بک لینک های شما ممکن است ارگانیک باشند، می توانید فعالانه به سایت های با کیفیت بالا دسترسی داشته باشید و به دنبال بک لینک های استراتژیک باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد توسعه یک استراتژی بک لینک، راهنمای بک لینک 101 سئو سایت در مشهد SEO Hub را بخوانید.

 

10. بهینه سازی نرخ تبدیل

نکته کلیدی: هر صفحه ای نباید تبدیل شود، اما زمانی که می تواند، مطمئن شوید که آن را به خوبی انجام می دهد.

نرخ تبدیل شما می تواند بر نحوه مشاهده سایت شما توسط گوگل و اینکه چقدر می توانید هدف کاربر خود را برآورده کنید تأثیر بگذارد. آماندا وینر، متخصص بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) می گوید: «گوگل اهمیت می دهد که سایت شما دقیق و قابل اعتماد باشد. «البته، [همچنین] ضرری ندارد که اگر عناصر شما درست باشند، بازدیدکنندگان زمان بیشتری را در صفحات شما صرف می‌کنند و به صفحات داخلی بیشتری مراجعه می‌کنند. این در نهایت به گوگل نشان می دهد که سایت شما همان چیزی است که آنها به دنبال آن بودند.

بهترین روش‌ها برای بهبود نرخ تبدیل شامل داشتن دکمه‌های برش واضح، متنی که دقیقاً آنچه را که می‌فروشید توضیح می‌دهد، به‌علاوه تصاویری که از متن گفته شده پشتیبانی می‌کنند.

 

11. به روز رسانی گوگل و نوسان رتبه

نکته کلیدی: تمرکز را از رویدادهای الگوریتمی اصلی به ردیابی رتبه بندی و روند رفتار در طول زمان معطوف کنید.

سئو نمی خوابد. در حالی که ممکن است رتبه‌بندی شما پس از به‌روزرسانی‌های اصلی الگوریتم گوگل نوسان داشته باشد، Mordy Oberstein، رئیس بخش سئو برندینگ، فکر می‌کند که این به‌روزرسانی‌ها با گذشت زمان به ظاهر ضعیف‌تر می‌شوند. درعوض، الگوریتم به سمت به‌روزرسانی‌های سازگارتر، اگر نگوییم «زمان واقعی» پیش می‌رود.

در اکتبر 2021، Oberstein دریافت که 68٪ افزایش در iar وجود دارد که سطوح قابل توجهی از نوسان رتبه را نشان می دهد (یعنی تعداد موقعیت هایی که سایت ها تمایل به حرکت به سمت بالا یا پایین SERP دارند). با این حال، حرکت رتبه واقعی کمتر شدید بود.

بسیاری از نوسانات تجربه شده در گذشته نشان دهنده یک سری تغییر رتبه است. به این معنا که گوگل موقعیت SERP URL را فقط برای معکوس کردن رتبه آن روزها یا هفته‌ها بعد تغییر می‌دهد (با احتمال برگشت بعد از آن و غیره). گاهی اوقات، گوگل موقعیت‌های جدید را برای URLهای یک کلمه کلیدی معین آزمایش می‌کند، و رتبه را به موقعیت قبلی خود برمی‌گرداند تا یک به‌روزرسانی اصلی رسمی منتشر کند که باعث تغییر رتبه‌بندی اولیه گوگل می‌شود.

Oberstein اضافه می کند، “Google مرتباً رتبه بندی SERP را تغییر می دهد، ساختارهای جدید را آزمایش می کند (در نتیجه معکوس ها) و تصمیم می گیرد که چه چیزی برای پرس و جو منطقی است. در عین حال، ظاهراً گوگل برای تغییر رتبه‌بندی SERP، کمتر به نشانه‌های الگوریتمی اصلی (یعنی به‌روزرسانی‌های اصلی) متکی است. به این معنی که به نظر می رسد ما به سمت گوگل می رویم که تغییرات رتبه بندی ثابت (هر چند شاید کمتر چشمگیر) و مستمر ایجاد کند. این ممکن است مفهومی عجیب به نظر برسد، اما به یاد داشته باشید که Google’s Penguin از نسخه‌های نادر خاص به عملکرد بلادرنگ تبدیل شد.

چقدر از این صفحه راضی بودید؟

روی ستاره آخر کلیک کنید و بیشترین امتیاز رو بدید!

میانگین امتیازات / 5. ستاره ها:

اولین نفری باشید که به این مقاله ستاره میدید!

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود 🙁

کمک کنید این مقاله رو بهبود بدیم!

به ما بگین چگونه می توانیم این پست را بهبود دهیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *